AI w edukacji: od “Diamentowego wieku Stephensona do teraz”

  • sierpnia 29, 2023

AI w edukacji (w tym korporacyjnej) powinno być jak Ilustrowany lekcyjonarz każdej młodej damy z Diamentowego wieku Neala Stephensona:

  • Spersonalizowany (lekcyjonarz rośnie wraz z dziewczynką - użytkownik książki dostosowuje naukę do aktualnych problemów i rozwoju pociechy)
  • Z czynnikiem ludzkim (lekcyjonarz łączy ucznia z rzeczywistym trenerem - relacja Mirandy z Nell pomaga tej ostatniej w rozwoju jako liderki)
  • Ciągły rozwój (bez końca) - Lekcyjonarz nieustannie ewoluuje. (W książce Stephensona jego rozwój opiera się na nanotechnologii, ale jego funkcjonalność jest zbliżona do dzisiejszej sztucznej inteligencji).
  • Multimodalny (lekcyjonarz powinien łączyć tekst, grafikę, dźwięk i interakcję z żywymi ludźmi - jesteśmy bardzo blisko tego momentu w dzisiejszej technologii, a multimodalna generatywna sztuczna inteligencja jest tuż za rogiem).
  • Ogólnie rzecz biorąc, powinien podążać za ideą Stephensona przedstawioną w książce 😄
Jeśli jeszcze nie przeczytałeś "Diamentowego wieku", powinieneś zrobić to teraz. Dlaczego? Aby dokładnie przewidzieć, co przyniesie nam przyszłość.

Należy pamiętać, że Neal Stephenson jest również autorem Śnieżycy - książki, która wprowadziła ideę Metaverse (nazwa używana powszechnie jako trend rynkowy pochodzi z jego książki). W świecie technologii jest swego rodzaju prorokiem (czy wspominałem o jego książce Cryptonomicon o... kryptowalutach, napisanej w 1999 roku?).

Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ my, One2tribe, wprowadzamy właśnie narzędzie do przygotowywania materiałów edukacyjnych (quizy, testy, zadania, grywalizacja). Używamy AI (LangChain, LLMs, embeddings, fine-tuning) i naszej platformy Tribeware do zmiany ludzkich zachowań i stymulowania edukacji.

I to mnie przekonało! Mamy już nasz manifest - znajduje się on w książce Diamentowy wiek. Przed nami długa droga (AI Content Assistant to dopiero początek), ale znamy cel podróży.

PS. Zabawna rzecz. Kiedy zaczęliśmy tworzyć gry komputerowe w naszym poprzednim życiu (około 2003 roku, One2tribe zaczęło jako studio gier), jeden z moich pierwszych artykułów dla prasy dotyczył książki Diamentowy wiek. Odnosił się on do rzeczywistości rozszerzonej i mieszanej (w tym czasie opracowywaliśmy grę Xyber Mech - która pozwalała graczom na korzystanie z lokalizacji mobilnej i SMS-ów w walkach robotów). Kilka lat później pracowaliśmy nad interaktywnymi książkami dla dzieci, a dziś dostarczamy platformę do nauki behawioralnej dla dużych korporacji. Sztuczna inteligencja, która ją zasila, jest naturalną konsekwencją mojej ścieżki biznesowej.

Tribeware

 

PODOBNE ARTYKUŁY

Dalsze inspiracje!

Odkryj artykuły, które rozszerzają tematykę, którą właśnie czytasz. Znajdź inspiracje z pogranicza gamifikacji i sztucznej inteligencji, które można z powodzeniem wykorzystać w biznesie. Przeżyj fascynującą podróż przez powiązane tematy!

Tworzenie Quizów z AI: Magia Współczesnej Edukacji!

września 5, 2023
Hej, kto powiedział, że halucynacje sztucznej inteligencji to coś złego? Z pewnością nie wtedy, gdy trzeba wyczarować...

Łyk Bicerinu, czyli warstwowej kawy technologii

września 19, 2023
Zastanawiałem się nad skomplikowanym światem sztucznej inteligencji (AI) i jej rosnącym wpływem na różne branże. Jaki...

Kurs Dostrajania AI: Klucz do Sukcesu Biznesowego

września 26, 2023
W czym będę uczestniczyć w najbliższym czasie? "Fine-tuning course" od DeepLearning.AI i Lamini.
Poznaj

Platforma gamifikacyjna Tribeware

Nie czekaj, przekształć swoją firmę już dziś! Odwiedź stronę One2tribe i zarezerwuj bezpłatne demo naszej innowacyjnej aplikacji. Zobacz, jak możemy zrewolucjonizować zaangażowanie Twojego zespołu!