Zastanawiałem się nad skomplikowanym światem sztucznej inteligencji (AI) i jej rosnącym wpływem na różne branże. Jaki jest najlepszy sposób na jej opisanie? Kawa warstwowa, a konkretnie Bicerin, to urzekająca mieszanka z Turynu we Włoszech.
Pamiętasz te wszystkie posty typu "Wiele osób korzysta z ChatGPT, ale tylko nieliczni znają te sztuczki?". Podobnie jak warstwa mleka zapewnia powitalny pierwszy łyk, interfejs użytkownika AI i technologie front-end oferują początkowe interakcje. Są to chatboty, systemy rekomendacji i inne narzędzia AI skierowane do konsumentów. Nadają one lekki, niezbędny i zachęcający ton, ale są tylko początkiem głębi poniżej. Jest to warstwa dla dzieci GPTChat (zgodnie z zasadą - dzieci powinny pić dużo mleka).
Espresso tworzy intensywną, solidną warstwę, reprezentującą algorytmy uczenia maszynowego (ML), modele głębokiego uczenia i szkolenia AI, które są koniem roboczym każdego rozwiązania sztucznej inteligencji. To tutaj odbywa się prawdziwe "myślenie", dane są analizowane i tworzona jest inteligencja. Jest to warstwa dla inżynierów ML, guru DL itp. - Większość śmiertelników nigdy jej nie dotknie. Tylko niektóre firmy mają wystarczająco dużo pieniędzy, aby trenować modele AI i budować superkomputery (liczba facetów takich jak Elon Musk czy Sam Altman jest ograniczona). Espresso jest dla dorosłych.
Najbardziej ekscytująca część znajduje się pośrodku. Architektura.
Wreszcie, warstwa czekoladowa reprezentuje wiele architektur i systemów, które wykorzystują sztuczną inteligencję. Warstwa ta dotyczy aplikacji i integracji z różnymi sektorami - opieki zdrowotnej, finansów, produkcji i nie tylko. Zamienia surowe możliwości AI w pyszne, rzeczywiste rozwiązania biznesowe. Jest to najszybciej rozwijający się rynek z architekturami takimi jak RAG, REACT, COT i GOT (wyjaśnię to w kolejnych postach). To jest młodość AI - ekscytacja, zabawa i przygody.
Podobnie jak w przypadku Bicerin, gdzie każda warstwa przyczynia się do złożonego i wzbogacającego doświadczenia, prawdziwa moc sztucznej inteligencji leży w płynnej integracji tych warstw. Firmy, które potrafią z powodzeniem łączyć "mleko", "espresso" i "czekoladę" sztucznej inteligencji, są tymi, które stworzą przełomowe doświadczenia dla swoich użytkowników.
Czy integrujesz te "warstwy" w swojej firmie? Jak wygląda Twój "Bicerin technologii"?