Grając w Biznes: Podbij Świat Strategią Gamifikacji

Sztuczna inteligencja w służbie edukacji - nowe badania w branży gier

Autor: Wojciech Ozimek | 2023-05-17 13:30:00

Ekscytujące badania (z punktu widzenia personalizacji i uczenia maszynowego):

"Neuroanatomical predictors of complex skill acquisition during video game training".

Jest to naukowe zagadnienie, ale z dużym potencjałem dla edukatorów, graczy i profesjonalistów z branży gier (zwłaszcza w czasach sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji).

Artykuł pokazuje, jak możemy wykorzystać różne cechy jednostki ludzkiej (takie jak struktura mózgu, unikalna osobowość i zachowania) do prognozowania umiejętności efektywnego uczenia się. 

Mając listę parametrów (cech) i ramy (opracowane w artykule), mamy punkt wyjścia do przygotowania algorytmów uczenia maszynowego, które można wykorzystać do personalizacji doświadczeń edukacyjnych.

Takie algorytmy mogą mieć na celu przygotowanie indywidualnych scenariuszy uczenia się dla poważnych gier, gamifikacji i środowisk mikrolearningowych.

Jest to kolejny krok w kierunku Inteligentnej Augmentacji i personalizacji nauki.

Polecam przeczytać:

Artykuł: Neuroanatomical predictors of complex skill acquisition during video game training 

Autorzy: Anna Kovbasiuk, Paulina Lewandowska, Aneta Brzezicka, Natalia Kowalczyk-Grębska