AI w edukacji (w tym korporacyjnej) powinno być jak Ilustrowany lekcyjonarz każdej młodej damy z Diamentowego wieku Neala Stephensona:
Należy pamiętać, że Neal Stephenson jest również autorem Śnieżycy - książki, która wprowadziła ideę Metaverse (nazwa używana powszechnie jako trend rynkowy pochodzi z jego książki). W świecie technologii jest swego rodzaju prorokiem (czy wspominałem o jego książce Cryptonomicon o... kryptowalutach, napisanej w 1999 roku?).
Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ my, One2tribe, wprowadzamy właśnie narzędzie do przygotowywania materiałów edukacyjnych (quizy, testy, zadania, grywalizacja). Używamy AI (LangChain, LLMs, embeddings, fine-tuning) i naszej platformy Tribeware do zmiany ludzkich zachowań i stymulowania edukacji.
PS. Zabawna rzecz. Kiedy zaczęliśmy tworzyć gry komputerowe w naszym poprzednim życiu (około 2003 roku, One2tribe zaczęło jako studio gier), jeden z moich pierwszych artykułów dla prasy dotyczył książki Diamentowy wiek. Odnosił się on do rzeczywistości rozszerzonej i mieszanej (w tym czasie opracowywaliśmy grę Xyber Mech - która pozwalała graczom na korzystanie z lokalizacji mobilnej i SMS-ów w walkach robotów). Kilka lat później pracowaliśmy nad interaktywnymi książkami dla dzieci, a dziś dostarczamy platformę do nauki behawioralnej dla dużych korporacji. Sztuczna inteligencja, która ją zasila, jest naturalną konsekwencją mojej ścieżki biznesowej.