Grając w Biznes: Podbij Świat Strategią Gamifikacji

AI: Od naukowych projektów do masowej uwagi

Autor: Wojciech Ozimek | 2023-05-31 13:30:00

Prace nad funkcjonalnościami napędzanymi przez sztuczną inteligencję rozpoczęliśmy w 2016 roku na potrzeby XPRIZE (IBM Watson AI XPRIZE). Następnie zakończyliśmy kilka projektów R&D (jak np. tworzenie modeli matematycznych z grupą naukowców pracujących z nami podczas ESGI).

Ale "przed ChatGPT", mass-market postrzegał mówienie o AI i algorytmach ML jako coś nieco nerdowskiego ("to nie AI! pokaż mi KILLER ROBOTS!"). OpenAI pomógł rynkowi AI przekroczyć tą przepaść. A wiele firm (w tym te na polskim rynku) zaczęło otrzymywać należną uwagę.

Dla tych z Was, co chcą zgłębić ten temat - jest o tym artykuł w Gazecie Giełdy i Inwestorów "Parkiet", z kilkoma moimi (i nie tylko moimi) spostrzeżeniami na temat rynku.

A dla wszystkich - obraz kapitalizacji spółek AI na polskim rynku (źródło: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) i wspomniany artykuł).